New York, New York - Reisverslag uit Central Park West, Verenigde Staten van Amber en Marloes - WaarBenJij.nu New York, New York - Reisverslag uit Central Park West, Verenigde Staten van Amber en Marloes - WaarBenJij.nu

New York, New York

Blijf op de hoogte en volg Amber en Marloes

11 Juli 2013 | Verenigde Staten, Central Park West

Hoi allemaal!

Gisteren waren we nog naar Ground Zero gegaan, erg indrukwekkend. Het was gratis, maar fooi was wel verplicht. Als je dan ook nog eens meer dan 10 dollar geeft, krijg je nog een armbandje.
Daarna pakten we de metro naar Rockfeller Center om naar Top of The Rock te gaan.
We waren van plan om met zonsondergang te gaan, dus hebben we buiten nog even rondgelopen en toevallig net in een dikke regenbui.
Vervolgens stonden we zeiknat in een super mooi gebouw te druppelen en konden we naar boven.
Iedereen moest op de foto, die je later kon kopen. Dit was wel een heel bekend plaatje van de bouwvakkers die op een balk zitten boven New York. We hebben later een eigen variant gemaakt, die kun je bij de foto's zien.
Eenmaal boven meer dan 100 foto's gemaakt, bleek dat we nog hoger konden, dus weer een rondje foto's.
Daar kwamen we een paar boy scouts tegen en staan we met een dikke en een dunne op de foto!
Toen bleek ook nog eens dat we op die hoogte gratis internet hadden, dus hebben we nog een tijdje op het dak gezeten.

Nu eindelijk dag 3..
We hoorden van iedereen dat we op tijd naar het Empire State Building moesten gaan, dus dat was het eerste wat we vandaag deden. We konden het in het begin niet zo goed vinden, dus uiteindelijk vroegen we het aan iemand en toen bleek dat we er recht voor stonden en al een aantal rondjes omheen hadden gelopen.
Het was gelukkig niet zo heel druk, alleen een beetje jezelf naar de ramen wringen voor een goede foto.
We hebben ook heel toeristisch met een audio tour rondgelopen (puur omdat het gratis was).
Wel hele leuke weetjes over waar de Titanic eigenlijk aan had moeten komen en waar John Lennon is neergeschoten.
Onze magen waren al een paar uur aan het rommelen, maar we wilden perse naar een specifieke bagelzaak. Dus weer de metro in en uiteindelijk een heerlijke bagel op!
Toen was het wel een stukje lopen, maar zijn we te voet naar het Museum Of Modern Art (MOMA) gegaan in de hoop 'De schreeuw' te vinden. Heel groot museum waar we in een hoog tempo doorheen zijn gegaan.
We hebben eigenlijk alleen een paar werken van Van Gogh, Monet, Mondriaan, Warhol en Liechtenstein en geen schreeuw (die was net verplaatst). Ook was er een ruimte met wel hele aparte kunst. Het deed ons denken aan tetris, haha!
Toen we weer buiten stonden, waren we best wel moe en zijn toen maar verplicht gaan winkelen. Bij de Victoria Secret nog wat geurtjes ingeslagen omdat het 75% korting was.
Ook kwamen we langs DE Abercombi & Fitch met mannelijk model!
Toen zijn we nog voor Amber naar een Minnetonka winkel gelopen, die we met geen mogelijkheid konden vinden.
Uiteindelijk maar terug naar het hotel en omgekleed, omdat iemand ons een tip had gegeven over een leuke open mic bar.
Dus wij daar naartoe, konden we het nergens vinden en zijn we maar bij een restaurantje gaan eten. Voor zo'n 20 dollar per persoon gegeten en dat vonden de Amerikanen daar duur!
Eenmaal weer terug in de metro naar huis vielen we bijna in slaap, maar we hebben het hotel gelukkig nog wel gehaald.

Liefs Amber en Marloes

• 11 Juli 2013 - 19:18

Pap En Mam:

Geweldig hoor daar in the Big Apple, zoveel te zien en zoveel te eten, haha! Op naar jullie volgende bestemming, goede vlucht x

• 11 Juli 2013 - 21:25

Brigitte:

We kijken elke keer uit naar jullie verslag van de reis! Je kunt het niet echt vakantie noemen, maar meer "heel hard werken" om alles van het programma te volbrengen.
    Geniet er nog van!!! xxx

• 11 Juli 2013 - 23:46

Joep:

Gaaf hoor!!
    Hier zit een jaloerse ex-Ghanees te lezen elke dag!
    Geniet ervan daar xx