Once upon a time - Reisverslag uit Saint Pete Beach, Verenigde Staten van Amber en Marloes - WaarBenJij.nu Once upon a time - Reisverslag uit Saint Pete Beach, Verenigde Staten van Amber en Marloes - WaarBenJij.nu

Once upon a time

Blijf op de hoogte en volg Amber en Marloes

24 Juli 2013 | Verenigde Staten, Saint Pete Beach

Dag 14, 15 en 16
Once upon a time:

Het is alweer een paar dagen geleden, maar we zitten nog echt in Amerika. Dit keer schrijf ik de blog vanaf een handdoekje op een strand aan de golf van Mexico.
Hier zijn we even aan het bijkomen van de afgelopen 3 dagen in Orlando.
Zoals jullie vast wel weten staat deze stad bekend om de pretparken en dat is ook precies wat we hebben gedaan.
De eerste dag in Orlando begon vroeg in Disney World, The Magic Kingdom. Amber had goed research gedaan, want kende bijna elke attractie al door YouTube filmpjes. 'S avonds was er een licht- en vuurwerkshow op en bij het bekende Disney kasteel. Het vuurwerk werd ook zo afgestoken dat het precies op het introfilmpje leek aan het begin van elke film. Dat er een lichtpuntje in een boog over het kasteel gaat met de bijpassende muziek eronder.
Daarna hebben we nog de laatste lichtjes parade van de dag gekeken om vervolgens veel te laat in bed te liggen.
De volgende dag gingen we naar Universal Studios. Het park had verschillende thema's; new york, Hollywood en San Francisco. Hierdoor leek het net of je op straat liep van een bepaalde stad. Er kwamen heel veel bekende films voorbij en ook een aantal die in een attractie werden verwerkt, zoals Despicable Me.
Jammer genoeg was het hier heel erg druk de hele dag door, dat we uiteindelijk 2 uur in de rij hebben gestaan om het te zien.
De rijen waren vaak wel heel lang, maar toch hebben we alle attracties kunnen doen die we wilden doen.
'S avonds was ook hier een show met vuurwerk, licht en voor de verandering ook water.
Ze projecteerden alle films van de afgelopen 100 jaar op een scherm van vallend water met daaromheen vele springende fonteinen, laserstralen en vuurwerk.
En ook weer deze dag te laat afgesloten.
Het laatste park was Universal Island of Adventure, wat naast die van de dag ervoor lag.
Dit park was minder op kinderen ingesteld, dus meer achtbanen voor ons. Helaas wel de langste wachtrijen van alle parken bij elkaar. De thema's waren dit keer: Harry Potter, Marvel, Toon Lagoon, Jurassic Park, The Lost Continent en Dr. Suess. Harry Potter was het leukste, omdat dit ook echt op een dorp leek met sneeuw op de daken. Aan het dorp zat Zweinstein; een groot kasteel op een hoge berg. Ook hadden ze de echte smekkies in alle smaken en kon je toverstokjes kopen bij Olivander.
De attractie in Zweinstein was ook de beste van het hele park en moeilijk uit te leggen. Je zat op een rij van 4 personen die achter vast zat aan een arm. Je ging dan steeds links met de hele rij, maar de arm gaf daar beweging bij. Voor je zag je of een namaak van delen van de films of zat je in een virtuele wereld met alleen maar schermen voor je. Zo leek het net alsof je op een bezem vloog en een potje zwerkbal aan het spelen was. Ook extreem grote spinnen die spuugden en Dementors die op je afkwamen maakte het verhaal compleet. Daarnaast was de wachtrij alleen al heel leuk; schilderijen die konden praten, de spiegel van deel 1, het kantoor van Perkamentus en pratende projecties van de acteurs die een introductie op de attractie gaven.
Deze hebben we dan ook 3x gedaan.
Op een gegeven moment wilden we toch echt een keer in de waterattracties, die maar 1 doel hadden: iedereen zeiknat maken.
Geen Piranha of Vliegende Hollander, nee dezelfde soort attracties maar dan met vloedgolven van water, watervallen over je karretje en andere mensen die je nat mochten spuiten vanaf de kant.
Om 21.00 uur sloot het park en een uurtje later zaten we alweer in de auto om naar St. Pete's beach te rijden, zodat ik dan deze blog vanaf het strand kan posten.

Liefs Amber en Marloes

• 24 Juli 2013 - 22:05

Van Den Bersselaar:

Wat een verslag ,daar ben wel even mee bezig,vanavond naar tante Yvonne gaan eten van de plaat ,temperatuur is hier ondertussen draagbaar geworden,hoer alles goed ,we volgen jullie steeds ,reis wel heel interessant zo te lezen groet Opa en Omie .

• 24 Juli 2013 - 22:26

Monique:

Super gaaf dat had ik ook wel willen zien vooral alles van Harrie Potter super. Geniet nog lekker van jullie laatste dagen xxx

• 25 Juli 2013 - 16:19

Brigitte:

Nou nou, alles gaat in sneltreinvaart!!!
    Jullie hebben geen tijd om te slapen, hoor ik wel. Ik denk dat geen enkele toerist zóveel waar voor zijn geld (vakantie) krijgt als jullie tweetjes. Haha

• 25 Juli 2013 - 16:36

Je Peettante Ingrid:

Wat heerlijk allemaal om te lezen!!! jullie maken er een supervakantie van zo te lezen. Veel reizen maar ook relaxed de gezellige dingen opzoeken en genieten met z'n tweetjes. Marloes wij missen je net in Frankrijk. Het is erg fijn hier. Zien elkaar vast snel in het unentse durpke. dikke kus voor Amber en voor jou en tot snel!!!!! xxx