Hotel California - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Amber en Marloes - WaarBenJij.nu Hotel California - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Amber en Marloes - WaarBenJij.nu

Hotel California

Blijf op de hoogte en volg Amber en Marloes

20 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 12 en 13:
Hotel California

We hadden eindelijk gratis ontbijt bij het hotel, dus eindelijk een keer ontbeten. De andere keren was het vaak al middag.
We gingen via de BART train naar het centrum; Union Square. Daar zagen we al gelijk een Cable Car en vervolgens zijn we de heuvels opgelopen. We kwamen langs Filbert Street, de steilste straat, en langs Lombart Street, allemaal bloemen en een zigzagweg.
We hadden nog spierpijn van de klimtocht bij de waterval en toch hebben we alle heuvels te voet beklommen.
Als je naast een geparkeerde auto stond, zag je pas hoe scheef de straat wel niet was.
Daarna naar Pier 33 gelopen voor onze boottrip naar Alcatraz.
Het was wel erg koud, aangezien de zon was verdwenen achter de mistwolken.
Op Alcatraz hadden we een Nederlandstalige audiotour. De stemmen waren ook door echte Amsterdammers ingesproken met zo'n lekker plat accent. Hier zagen we de cel van Al Capone (Scarface) en de cellen waardoor een paar gevangenen zijn ontsnapt.
Toen we terug bij de pier waren, gingen we naar de bekendste: pier 39. Hier zaten heel veel winkeltjes aanvast en natuurlijk ook de bekende zeehonden plek, waar we ze hebben kunnen spotten.
Op de pier zijn we naar Bubba Gump Shrimp Co. geweest van de film Forrest Gump. Een complete kaart van alle soorten garnalen met de film op de achtergrond.
Toen in de kou snel naar een taxi gerend om met de trein weer terug naar het hotel te gaan.
De volgende dag hebben we tot het uiterste gewacht van onze uitchecktijd bij het hotel. Even nog genoten van de Wi-Fi en op bed gelegen om vervolgens weer naar het centrum te gaan. Dit keer wel met de auto. We zijn toen eerst naar Alamo Square gereden, want daar waren The Painted Ladies van de serie Full House (leuke san francisco huisjes op een rijtje).
We hadden een paar uitkijkpunten over de Golden Gate Bridge opgezocht en vervolgens ook over de brug gelopen en daarna ook nog gereden. Aan de andere kant zat het historische Sausalito. Een klein havenstadje met heel veel leuke winkeltjes. Ook hier onze tijd gevuld met winkelen.
Veel te vroeg naar het vliegveld gereden om daarna nog 5 uur te wachten, maar wel gelukkig weer gratis internet en stoelen bij het raam en de nooduitgang!
Op naar Orlando!

Liefs,
Amber en Marloes

• 20 Juli 2013 - 09:13

Ans :

Hoi dames, het was al weer een paar dagen geleden , dat ik de verslagen gelezen heb. Wat een geweldige reis zeg. En weet je ik moet ook wel lachen, dat jullie zo'n reis weer anders beschrijven als oudere mensen. Heerlijk met relaxen, winkelen, burger King en vooral cheesecake!. Ik zag jullie op de foto in de auto op die brug! Knap hoor. Geniet ervan!!!
    Groeten Ans

• 20 Juli 2013 - 09:14

Ingrid:

Goedemorgen ladies....over enkele minuten de lucht weer in....en een nachtje overslaan. Het is te hopen dat je nog even wat kunt slapen, want Disney wacht op jullie. weer heel veel plezier!
    liefs xxx

• 20 Juli 2013 - 14:28

Pieter:

Volgens mij kunnen jullie straks niet meer normaal naar een tv-serie of film kijken zonder er allemaal herkenningspunten in terug te zien.
    En dat gaat straks ook nog gelden voor de tekenfilms van Disney.
    Heel veel plezier nog samen!

• 20 Juli 2013 - 22:59

Nicole :

Hoi Amber en Marloes,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen vanuit Kroatie! Jullie hebben een drukke reis ingepland zeg!! Maar wel ontzettend gaaf om zoveel te zien!! Geniet er volop van! Heel veel plezier nog!
    x

• 24 Juli 2013 - 08:18

Hans:

Is de reis na dag 12 en 13 plotseling gestopt ? Of zijn jullie niet-noemenswaardige dingen aan doen ??
    In het telefoonloze Frankrijk zouden wij wel weer eens een paar fotootjes en verhalen willen zien en horen :)