Empire State of Mind - Reisverslag uit Wall Street, Verenigde Staten van Amber en Marloes - WaarBenJij.nu Empire State of Mind - Reisverslag uit Wall Street, Verenigde Staten van Amber en Marloes - WaarBenJij.nu

Empire State of Mind

Blijf op de hoogte en volg Amber en Marloes

08 Juli 2013 | Verenigde Staten, Wall Street

Dag 1&2 in New York:

We hadden voor ons gevoel heel snel gevlogen, ieder 3 films gekeken en een uurtje geslapen. Op het vliegveld werd Marloes nog een keer gefeliciteerd door de douane-man en daarna met de airtrain naar de subway.
Van daaruit met de metro naar ons hotel, in totaal een uurtje onderweg.
Het probleem was alleen dat wij allebei een grote koffer, handbagage koffer en handtas hadden. De metropoortjes waren heel smal (passen die Amerikanen ook nooit door) en dus zaten we steeds vast met onze koffers.
Ons hotel zit aan Central Park in de upper west side van Manhattan. Klein, maar mooi kamertje waar ze een kingsize bed in hebben gezet en uitzicht over Central Park.
Toen hebben we gelijk onze lange broeken ingeruild voor korte en liepen we het park in, waar we fietsen hadden gehuurd en vervolgens 2 uur heuvel op, heuvel af hebben gefietst.
Daarna met de taxi naar Times Square. Toen begon ons 'New York gevoel' pas een beetje te komen. We hebben er gewinkeld, gegeten en onze eerste cocktail in Amerika besteld. Jammer genoeg hoefden we geen ID's te laten zien..
Eenmaal terug op de kamer zijn we als een blok in slaap gevallen en de volgende ochtend om 06.30 al klaar wakker.
Toen zijn we met de metro helemaal downtown gegaan naar Battery Park om met een boot naar Staten Island te varen. In de metro begonnen er allemaal mensen tegen ons te praten. Een iemand vond ons ontbijt er lekker uitzien en iemand anders wilde onze mening weten over een zelfgeschreven liedje.
In de brandende zon heel wat leuke foto's gemaakt van de skyline en het vrijheidsbeeld, die vast en zeker wel op Facebook komen. Gek genoeg hadden verwacht dat het beeld groter zou zijn.

Toen zijn we via Wall Street en Brooklyn Bridge naar boven gelopen om uiteindelijk bij Ground Zero uit te komen. Daarna willen we nog ergens gaan eten en met zonsondergang naar Top of the Rock gaan.

Morgen beginnen we met het Empire State Building en gaan we de musea af!

Liefs, Amber en Marloes

• 08 Juli 2013 - 23:32

Ingrid:

Fantastisch meiden, de reis is goed begonnen en toch geen regen gelukkig! Hier is het ook echt zomer, ook heerlijk dus. Geniet nog even van the big apple, want de volgende vlucht komt al snel in zicht.
    Liefs ,x

• 09 Juli 2013 - 09:22

Monique :

dat gaat helemaal goed komen daar, de 2 dagen al volop benut, heel veel plezier en genieten daar gr monique

• 09 Juli 2013 - 13:10

Brigitte:

wat geweldig leuk allemaal!!! Alles ziet er fantastisch uit! Jullie liggen ook precies op schema, haha. Ben weer benieuwd naar het volgende verslag.
    xxx